niedziela, 10 listopada 2013

Andrut na dwa sposoby. [banan i kakao]

Podobno najczęściej wyszukiwane w internecie są przepisy proste, o których pomyśleć by można, że przecież wszyscy je znają. A jednak ktoś ich szuka.. W związku z tym, mimo początkowego wahania, czy aby zwykły ANDRUT nie jest za ZWYKŁY postanowiłam umieścić tutaj mój przepis. Był jeszcze jeden powód - moja bardzo dobra koleżanka nie posiada piekarnika. A więc nic nie może sobie upiec. [Ma na szczęście mikser!]. Wiadomo, piekarnik to bardzo ważny element wyposażenia kuchni, ale co jeśli właśnie go nie ma? Właśnie wtedy można zrobić andrut z dobrą masą! Poniżej przedstawiam dwie moje ulubione. Pierwsza jest bardzo prosta, wręcz nie może się nie udać. Przygotowanie drugiej zajmuje trochę więcej czasu i cierpliwości, ale naprawdę warto:))
Zapraszam więc na 'andrut po mojemu'!

Składniki:

Masa I: kakaowa
  • 250 g miękkiego masła
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki kakao
  • 125 g cukru pudru
  • kieliszek wódki 
 
Masa II: kakaowo-bananowa
  •  250g miękkiego masła
  • 3 żółtka
  • 3 banany
  • 50 g kakao
  • 50g cukru
  • kilka kropli soku z cytryny

I oczywiście andrut. Ja zrobiłam dwa andruty - każdy z inną masą.

Tak, czasem bywa i tak:D
Masa I:
Żółtka utrzeć z cukrem pudrem za pomocą miksera na puszystą masę. 

mieszu mieszu... miksu miksu...

Wtedy możemy stopniowo zacząć  dodawać po łyżce masła. Gdy składniki się połączą dodajemy kakao, a na końcu kieliszek wódki. Można również dodać kilka kropli skoku z cytryny. 

 Może nie wygląda zachęcająco ale jest bardzo dobra! :)) 
Masa II:
Banany kroimy, wrzucamy do blendera, dodając cukier, kakao, 3 żółtka oraz kilka kropel soku z cytryny. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. 

 
W ten sposób zmiksowane składniki przelewamy do małego garnka, a następnie podgrzewamy do temperatury mniej więcej 90°C. 

Tu pewnie pojawią się pytania skąd wiadomo, że temperatura wynosi akurat tyle? Polecam użycie termometru kuchennego, a jeżeli takowego nie posiadacie - po prostu należy 'wyczuć' czas przed samym zagotowaniem:D

Podgrzewającą się masę należy cały czas mieszać, w przeciwnym razie pojawią się grudy, grudki, nierówności.. A jak wiadomo - ich nie chcemy. Jeżeli jednak się pojawią, masę można przetrzeć sitkiem. Odstawiamy w chłodne miejsce, a następnie do lodówki.


W tym czasie miękkie masło miksujemy za pomocą miksera. Musi się jak to mówią dobrze napowietrzyć :) Gdy już tak się stanie, dodajemy do niego naszą masą z lodówki. Miksujemy do całkowitego połączenia się. Masa gotowa:) 

dodam od siebie, że jest to aktualnie moja ulubiona :)

Gdy masy są już gotowe możemy wziąć się za smarowanie:)

smaru smaru...


Posmarować również można na dwa różne sposoby :)

Przed podaniem andrut powinien posiedzieć w lodówce przynajmniej godzinkę. Nie jest to jednak obowiązkowe. Gdy zaskoczą nas goście można podawać od razu, również będzie dobry:)

Można jeść..!
Jeśli spodobał Ci się ten przepis zapraszam do polubienia mojego profilu Facebook
Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013Smacznego! :))

2 komentarze:

  1. uuuuu, a banana jeszcze w moich andrutach nie było. do nadrobienia, koniecznie, choć u mnie z masłem orzechowym ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...